13/10/2014

The Smelly Station

Îmi aduc aminte de un episod din Seinfeld - The Smelly Car”, în care Saab-ul lui Jerry a capătat un miros care nu a mai putut fi scos de nicio curățătorie / spălătorie auto. Jerry & Elaine au găsit drept cauză valetul restaurantului care a mutat / adus mașina, mai precis B.O.-ul acestuia (“body odor”). Ce legătură are această mică povestioară cu Antena 1?

O primăvară furtunoasă

Este deja istorie marea migrație a vedetelor” PRO, din curtea CME tocmai în Băneasa, la principalul concurent, posturile grupului Intact. Curățenia de primăvară de la PRO a însemnat reducerea costurilor operaționale prin decăpușare, renunțarea la unele formate, renegocierea de contracte, vânzarea de active, părăsirea turnului PRO, etc. precum și schimbări majore la nivelul managementului, mai toți oamenii din perioada lui Sârbu fiind înlocuiți.

Vizibil pentru spectatori și pentru tabloide a fost migrația vedetelor PRO precum și a Monei Segall, producătoarea din spatele show-urilor ce asigurau primul loc în audiența pentru ProTV.

Grila de toamnă PRO ca și cea a Antenei 1 au deja aproape 2 luni vechime, timp în care cele două posturi s-au luptat pentru audiențe. Rezultatele măsurătorilor de audiență sunt publice și indică cifre și mai dezastruoase pentru Antena 1 în lupta cu ProTV față de ceea ce se întâmpla anul trecut. De multe ori, surogatul Antena 1 s-a clasat pe locul 3 sau 4 în audiențe (notoriu este cazul Hell’s Kitchen susținut de cei trei bucătari de la Masterchef-ul Pro din 2013-2014).

Ce înseamnă asta?

ProTV a reușit să își întărească poziția de lider în audiențe renunțând la producții costositoare și la vedete bine plătite, în timp ce Antena 1 nu a reușit în 2 luni să bată nicio emisiune Pro după investiții masive în vedete, echipe de producție și fomate, ba este depășită uneori de sultanul Suleyman al Kanalului D.

Șerban Huidu spunea că succesul și audiențele Pro se bazează pe filmele Warner și producțiile Monei Segall și chiar și Andreea Esca este de înlocuit. S-a înșelat. Mona Segall a plecat la concurență iar cifrele de audiență sunt la fel de sănătoase.

Este evident, încă o dată, că brandul Pro este mult mai important decât orice om (vedetă) trecută prin CME. Un brand la care s-a lucrat an de an, lună de lună, zi de zi și cu care o generație întreagă s-a identificat.

Gândește Liber

Da, dincolo de marile derapaje editoriale (manelizarea României și țiganiada la care ne-a supus trustul Pro), postul din Pache Prototopescu a reușit să se eschiveze elegant și să nu intre adânc în luptele politice din ultimii 15 ani, concentrându-se pe divertisment, tabloid, filme și evenimente sportive (Liga Campionilor până acum 3-4 ani, de exemplu). Într-o Românie sătulă de politică și politicieni, emisiunile Pro au fost și rămân refugiul pentru milioane de telespectatori.

Primii în tot ce au făcut - formate de emisiuni, premii și recunoaștere internațională, branding și grilă de programe, cei de la ProTV au cultivat și susținut an de an imaginea postului învingător, al unui post altfel, al unui post occidental”.

Antena, istoria copilului sărac

Când Pro ne-a adus filmele Warner, Antena avea deja experiența filmelor piratate. Și de aici încep să se despartă fundamental cele două posturi. Antena nu a depășit niciodată condiția copilului sărac, lipsit de resurse, viziune și cu un orizont limitat.

Deși s-a investit masiv în vedete și formate, postul emite în continuare SD și este total străin de HD, urmărirea programelor Intact pe televizoarele LCD/LED apărute în ultimii 4-5 ani fiind aproape traumatizantă, după ce vezi un show pe ProTV sau un meci de fotbal pe DigiSport. AntenaPlay este un eșec și conform regulii, copie tristă și târzie a Voyo. Echipa tehnică, cea de strategie și cea de marketing din Intact nu s-a ridicat niciodată la nivelul etalonului Pro.

Dar toate acestea nu pot explica integral diferențele mari în cifrele de audiență, care se păstrează și cresc în favoarea ProTV.

Puțin realism

Generația Pro nu pleacă la Antenă după Slav, Bănică și Mona Segall. O generație liberă, informată și occidentalizată nu va dori nicioadată să se identifice cu regresul tehnic, cu target-ul de audiență și privitori al Intact măsurat și identificat an de an (melanj între telespectatori din mediul rural, telespectatori cu studii cel mult medii, telespectatori trecuți de prima tinerețe, etc). Pur și simplu, așa ceva nu se poate. Generația Pro dorește show și nu politică.

Ghioaga

Brațul politic al Intact, Antena 3, acest Volkischer Beobachter TV, a reușit în ultimii 10 ani să divizeze societatea românească, să reașeze în rău sistemul de valori, să cultive minciuna, dezinformarea, propaganda și atacul la persoană. Copia fidelă și portavoce a infractorului Voiculescu Dan, părintele soluției imorale și personajul cel mai nociv, alături de Ion Iliescu pentru România post-decembristă, Antena 3 s-a transformat într-un virus în trustul Intact, virus ce a infectat iremediabil și celelalte posturi și ziare.

Mereu aproape …

Trustul Intact a fost, este și va fi mereu asociat cu imaginea lui Voiculescu Dan. Viitorul este sigur - Mihai Gâdea, Badea și portavocile plătite seara de seară au grijă să amintească privitorilor adevărata cale și dușmanii. Asocierea inevitabilă între Antena 1, Antena 3 și Intact înseamnă că ori câți bani sar băga în producții costisitoare, în noi vedete, în formate de emisiuni, în transmisii HD, tot nu va fi suficient. Generația gândește liber” și generația Sinteza Zilei” nu pot coexista.

Antena 1 va fi mereu aproape, dar niciodată prima.

media flame


Articolul Precedent
Blog Generat Static Paginile GitHub ce susțin generatoare statice s-au înmulțit considerabil în ultimul an, tot mai mulți programatori și mulți alți utilizatori
Articolul Următor
Măine Sunt Alegeri Măine este primul tur al alegerilor prezidențiale. Traian Băsescu va deveni istorie în șase săptămâni iar prostimea, grație democrației și dreptului